پمپ پیستونی کارچر فشار قوی
پمپ های کارچر یا کارشر ساخت کشور آلمان هستند . این تیپ پمپ ها عموما کارواش بوده که در مدل های مختلفی در بازار عرضه شده اند . در این پست قصد داریم به معرفی نوع خاصی از پمپ های پیستونی کارچر یا کارشر بپردازیم . تعمیرات پمپ های KARCHER – AF 100L/4p-12 بصورت کاملا تخصصی در شرکت فن آوری برق باختر انجام می شود . همچنین تبدیل این پمپ به پمپ مخصوص آب شور نیز توسط ما امکان پذیر خواهد بود .
مشخصات فنی این مدل از پمپ های کارشر به شرح ذیل می باشد :
مدل پمپ : KARCHER – AF 100L/4p-12
توان پمپ : ۴٫۵ کیلووات
جریان کاری : ۱۰٫۵ آمپر
ولتاژ کاری : ۳۸۰ الی ۴۲۰ ولت
فرکانس : ۵۰/۶۰ هرتز
تعداد دور موتور در دقیقه : ۱۳۴۰/۱۶۰۰ RPM
نوع پمپ : پیستونی آکسیالی
تعمیر پمپ پیستونی کارچر
عملکرد این مدل از پمپ کارچر به نحوی است که با کارکرد الکتروموتور پیستون ها توسط یک سواش پلیت بصورت رفت و برگشتی به حرکت در می آیند . بخش مکانیکال پمپ داخل روغن کار می کند که توسط سیل مخصوص روغن از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری می شود . خروجی این پمپ با توجه به دبی ورودی پمپ متغیر است . همچنین با کنترل دبی خروجی توسط یک ولو میتوان فشار خروجی پمپ را تا محدوده ۱۰۰ بار فشار بالا برد . مقدار خروجی این پمپ در فشار ۶۰ بار تقریبا برابر با ۳۰ لیتر در دقیقه می باشد . کاربرد این نوع پمپ در صنایع آب شیرین کن و تصفیه آب شور دریا برای مصارف مختلف است و بدلیل اصطحلاک بالای دستگاه این پمپ ها نیازمند سرویس های دوره ای خواهند بود .
اجزای اصلی پمپ پیستونی کارچر ( پمپ کارشر )
الکتروموتور پمپ کارشر :
الکتروموتور این مدل پمپ karcher دارای توان ۴٫۵ کیلووات و تعداد دور ۱۳۴۰ دور در دقیقه است . به هنگام کارکرد پمپ با فشار ۶۰ بار جریان کاری دستگاه به محدوده ۹ آمپر می رسد و دمای حاصل از تلفات موتور در حین کار توسط لوله ای که در قسمت بیرونی پوسته موتور کار شده است با گردش آب کاهش میابد . همچنین بدنه موتور از جنس آلمینیوم ساخته شده است که خود خنک کاری (Cooling) موتور را تسریع می بخشد .
کارتل پمپ کارشر :
محفظه ای که در آن روغن ریخته می شود تا روانکاری پیستونها و سواش پلیت صورت پذیرد . این محفظه دارای گیج برای نمایش میزان روغن بوده که حدودا حجمی برابر با ۲ لیتر روغن در خود جای می دهد .
سواش پلیت پمپ کارشر :
صفحه ای فلزی است که بصورت اوریب کار شده و با هر بار چرخش پیستون ها را به عقب و جلو هدایت می کند . یکی از دلایل افزایش دمای روغن این پمپ کارکرد سواش پلیت داخل محفظه کارتل می باشد .
پیستون های پمپ کارشر :
این پیستون ها شامل ۳ قسمت : سر پیستون سرامیکی – بدنه سخت کاری شده با کروم – مفصل برنزی است . همانطور که گفته شد بدنه این پیستونها با کروم سخت کاری شده و داخل روغن کار میکند . سر پیستونهای سرامیکی آب را به خروجی هدایت می کنند و با روغن درگیر نیستند .
بلوک سیلندر و سر سیلندر پمپ کارشر :
بصورت دو بخش مجزا قرار داده شده اند . نیمی از بلوک سیلندر در روغن قرار دارد و وظیفه هدایت پیستون ها را بر عهده دارد که سیل مخصوص روغن نیز در این قسمت تعبیه شده است . سوپاپ ها در سر سیلندر قرار داده شده اند و همچنین و سیل های مخصوص آب شور در سر سیلندر پمپ جایگذاری شده اند .
خدمات پمپ پیستونی کارشر (کارچر)
. سیم پیچی کامل الکتروموتور کارچر
. اتصال کانکشن موتور
. تعویض بلبرینگ و رول بیرینگ موتور
. سنتر و میزان سازی روتور
. ساخت در پوش عقب الکتروموتور
. تعویض سیل موتور
. بازسازی کارتل پمپ
. تعویض اورینگ های پمپ کارشر
. سرویس و تعویض روغن
. ساخت و تعویض سیل مخصوص روغن
. بازسازی سواش پلیت
. ساخت و یا بازسازی پیستون ها
. سخت کاری پیستون ها با نیک سخت یا کروم سخت
. ساخت و تعویض سیل های مخصوص آب شور
. تعویض سوپاپ
. تعمیر و بازسازی بلوک سیلندر و سر سیلندر
. سنگ زنی و تراش داخل بلوک سیلندر
. بوش زنی بلوک سیلندر و رفع خوردگی
. رفع نشتی روغن
. تبدیل پکینگ های پمپ به سبک پمپ های پیستونی برتولینی و رفع نشتی آب در بخش بلوک سیلندر
. رفع افت فشار پمپ کارچر
و …